Biografies novel·lades segons l’ABP

L’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) és una metodologia activa que planteja als alumnes la resolució d’un problema o repte mitjançant la investigació i per arribar a l’elaboració d’un producte final. En aquesta línea, la professora M. José Chordá Valls presenta un projecte basat en la metodologia de l’ABP que, tot seguit, passem a descriure:

Nom del projecteEl umbral de la palabra

Autora: M. José Chordá Valls

Any de realització: 2016

Destinataris: alumnat de 4t ESO

Àrea: Lengua y Literatura españolas

Llengua: castellà

Objectiu principal:

  • Treballar els moviments literaris del Modernismo i la Generación del 98.
  • Aproximar la vida personal dels escriptors als alumnes.

Desenvolupament:

  • Triar un escriptor o escriptora de Modernismo o de la Generación del 98 espanyols.
  • Investigar sobre la seua vida i obra.
  • Crear un guió per a novel·lar les dades personals de forma fictícia.
  • Elaborar un vídeo o àudio de la biografia novel·lada.
  • Presentació dels treballs a classe.
  • Avaluació conjunta.

Alguns treballs finals dels alumnes:

Carmen Baroja

Rubén Darío

Ramón María del Valle Inclán

Juan Ramón Jiménez

Un comentari

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s