Elaborar una cronologia

L’etimologia ens informa que una cronologia és la suma de: temps (crono) + estudi (logos) + acció o qualitat (-ia). D’aquesta manera, tenim arguments suficients per introduir l’ús i la confecció de cronologies a les aules.

Presentem un treball de Felipe Zayas que inclou documents per als estudiants i per al docent.

Nom del projecte: Qué es y cómo elaborar una cronología

Autor: Felipe Zayas

Any de realització: 2009

Destinataris: alumnat del primer cicle de l’ESO

Àrea: Llengua i Literatura. Ciències Socials

Llengua: castellà

Temporarització: 4-5 sessions

Destresses:

Comprensió Lectora, Comprensió Escrita, Reflexió sobre la llengua

Contiguts:

  • les característiques de les cronologies com a tipus de textos
  • la forma lingüística dels enunciats utilitzats en les cronologies
  • expressió d’una mateixa idea amb diferents formes lingüístiques
  • elaboració de quadres cronològics

Definició i Objectiu:

Seqüència d’activitats amb l’objetiu d’ensenyar a confeccionar cronologias: selecció d’informació rellevant, ús de determinats esquemes sintàctics i utilització de recursos paratextuals.

Font: ací i ací

Bibliografia/Citar:

Zayas, F. (2009): “Qué es y cómo elaborar una cronología” [en línea], en el Centro Virtual Leer.es, Ministerio de Educación.

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s