Un catàleg d’objectes impossibles per a treballar els textos descriptius i els publicitaris

El Proyecte CREA (Creación de Recursos Educativos en Abierto) presenta el recurs: Dime cómo lo ves que està integrat per tres seqüències didàctiques enfocades a treballar la comprensió i la producció de textos escrits i audiovisuals de tipus descriptiu

El primer recurs és: De visita al museo (descripció de personatges), el darrer: Poetízate (descripció dels sentiments) i el segon, del qual parlarem ara,  Catálogo de objetos imposibles  (descripció d’objectes) i

“Amo las cosas loca,/ locamente. /Me gustan las tenazas, / las tijeras, / adoro las tazas, las argollas, / las soperas, / sin hablar, por supuesto, / del sombrero… Pablo Neruda: Oda a las cosas

Unas zapatillas para limpiar el suelo, un paraguas familiar, unas gafas de pelar cebollas, una bañera con tableta incorporada, una mochila con hélices… Pero, ¿esto qué es?¿Nos hemos vuelto locos?

Nom del projecte:

Catálogo de objetos imposibles. Creadores de objetos, creadores de palabras…

Autor: Proyecte CREA (Junta de Extremadura)

Any de realització: 2018

Àrea: Llengua i Literatura espanyoles

Destinataris:

Alumnes d’educació Primària i Secundària

Metodologia:

Proposta d’aprenentatge actiu i creatiu que segueix els principis de la metodologia ABP

 Tipus d’activitats:

Estan plantejades amb la finalitat de centrar l’interés dels alumnes en tots els objectes que els envolten. És important que s’habituen a observar-los, descriure’ls i, sobretot, rescatar-los de l’oblit. També està previst que n’inventen i el posen un nom i fins i tot que aconseguisquen vendre’ls.

Seqüència d’activitats: (individuals i en equip; de forma conjunta i aïllada)

  • Fase Inicial. Motivar a través del joc: “Nos ponemos en marcha”.
  • Fase Intermèdia. Investigació, lectura, comprensió i anàlisi de textos i estudi de diferents recursos lingüístics. “Aprendemos de los modelos” y “El baúl de las palabras”.
  • Fase Final. Creació i producció. “Es nuestro turno”.

Tasca final:

  • Inventar un objecte i descriure’l.
  • Editar i publicar un catàleg.
  • Elaborar un vídeo publicitari per promocionar el catàleg.

Avaluació:

  • Cada secció acaba amb l’espai: “Unos minutos para la reflexión”.
  • Rúbriques per al docent.
  • Dos seccions adreçades a l’alumnat:
    • Ponte a prueba.  Ejercicios de autoevaluación para la comprobación de los conocimientos y destrezas adquiridos en la secuencia didáctica: la descripción de objetos, la formación de palabras, el trabajo en equipo, etc.
    • Hacemos balance. Un momento para que los alumnos reflexionen sobre todo lo aprendido, los aciertos y las dificultades encontrados en el camino, a través del “Cuestionario de autoevaluación final”.

Guia Didàctica:

Útil perquè els docents posen en marxa aquest recurs. Hi trobarem: referència a competències, continguts i estàndards d’aprenentatge presents en el REA.

A més de: la temporització, eines, instruments d’avaluació, etc.

 

Font: Emtic

Deixa un comentari