Creem un museu literari per visitar els autors/es

El Proyecte CREA (Creación de Recursos Educativos en Abierto) presenta el recurs: Dime cómo lo ves que està integrat per tres seqüències didàctiques enfocades a treballar la comprensió i la producció de textos escrits i audiovisuals de tipus descriptiu

El segon Catálogo de objetos imposibles  (descripció d’objectes) i el darrer: Poetízate (descripció dels sentiments). El primer recurs de tots tres que presentem ara és: De visita al museo (descripció de personatges).

museo (2)

 

Nom del projecte: De visita en el museo

Autor: Proyecte CREA (Junta de Extremadura)

Any de realització: 2018

Àrea: Llengua i Literatura espanyoles

Descripció:

SD per treballar de forma digital a través d’un compte de Google Drive o analògica (amb cartolines i retoladors)

Els alumnes aprendran a crear documents i a dissenyar presentacions, a compartir carpetes amb els companys i el professor, a crear un Portfoli personal (on arxivar les activitats individuals i les reflexions sobre el seu propi aprenentatge) i també el seu Portfoli de grup (on emmagatzemar els treballs realitzats de forma col·laborativa). També aprendran a utilitzar Coggle o Mindomo per elaborar mapes conceptuals.

Destinataris:

Alumnes d’educació Primària i Secundària

Metodologia:

Proposta d’aprenentatge actiu i creatiu que segueix els principis de la metodologia ABP.

Activitats:

  • El joc de les descripcions
  • Un treball d’investigació
  • Què en diuen els mestres?
  • Què en sabem dels adjectius?
  • Tot i analitzant textos
  • Una audio… què?
  • Navegant per la literatura
  • El dur ofici de l’escriptor
  • Un, dos, tres… estem gravant!
  • Ens anem al museu!

Tasca final:

Creació d’un museu de retrats d’escriptors i escriptores actuals amb la corresponent audioguia.

Avaluació:

Orientada a valorar el producte final i també els procesos i la reflexió sobre el propi aprenentatge.

  • L’alumnat realtiza processos d’autoavaluació durant tot el projecte amb l’ajut de qüestionaris de reflexió al final de cada fase de treball. I també de cooavaluació en valorar el treball dels companys en moments puntuals.
  • El docent disposa de rúbriques per a cada tasca que els ajuden a avaluar si s’han assolit les destresses i també per saber com orientar els alumnes a l’hora d’enfocar el treball.

 

 

 

Font EMTIC

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s