Una altra manera d’educar a través de l’amor en la poesia clàssica

Un equip format per 7 professors de diferents parts de l’estat espanyol, entre ells M. José Chordá (l’autora del projecte “Biografies novel·lades segons l’ABP“), ha elaborat un interessant projecte anomenat: Piénsame el amor que te comeré el corazón que treballa la lectura de poetes clàssics.El punt de partida és aquesta motivadora pregunta, tal i com asseguren els professors que coordinen el projecte:

¿Se puede estudiar la historia de la literatura, la poesía, el arte, el amor desde diferentes ámbitos? EDUCANDO “DE OTRA MANERA

Tras este sugerente título hallamos un proyecto poético propuesto por @daniyecla y secundado por @tonisolano @Jlgj @O_fragha @Inmitacs @evroes y @mjchorda por el momento. Pretendemos dar a conocer a nuestros alumnos la poesía y que disfruten de ella. En un principio, la poesía con la que íbamos a trabajar estaba restringida al curriculum de 1º de bachiller, pero lo bueno de trabajar con gente innovadora es que nunca se cierran las puertas. De este modo, el proyecto se ha ido enriqueciendo con poesía contemporánea y con los alumnos de 6º de primaria de Fraga y no sé si pararemos ahí.

Cada professor posa en marxa el projecte amb els seus alumnes i després publiquen els diferents materials elaborats al bloc o wiki del professor perquè es puga consultar i comentar per part d’altres usuaris.

 

wix (2).png

Nom del projecte: Piénsame el amor que te comeré el corazón

Autors: M. José Chordá Valls,  José Daniel García, Toni Solano, Evaristo Romaguera, José Luis Gamboa, Inma Contreras i José Antonio Fraga

Any de realització: 2015

Destinataris: internivell

Àrea: Lengua y Literatura españolas

Llengua: castellà

Objectiu principal:

  • Gaudir de lectura de poetes clàssics tot i incidint en la particular visió de l’amor que imprimeix cada autor a la seua obra.
  • Més endavant, en el project s’inclou la lectura de poesia contemporània

Desenvolupament:

  • Triar un poeta i un dels seus poemes de forma voluntària
  • Elaboració d’una presentació en format pechakucha
  • Confecció d’un videopoema
  • Compartir el material al bloc o wiki del professor

Alguns treballs finals dels alumnes:

IES “LA ROSALEDA” (Málaga): vídeo La mujer y el amor en las jarchas

 

IES “ÁGORA PORTALS I.S.” (Mallorca): Nuestra hoja de ruta

nuestra hoja de ruta

  • Un equipo de alumnos seleccionan los textos de la antología “De todo corazón 111 poemas de amor de José María Plaza.
  • Lectura de los textos poéticos en el aula.
  • Comprensión de los textos (Por parejas. Se publica en el portafolio del alumno).
  • Puesta en común de las conclusiones sobre los textos.
  • Presentación audiovisual: El autor y su contexto. Máximo 5 minutos. Historia narrada con fotografías utilizando Microsoft Photo Story 3 o programas similares (http://microsoft-photo-story.uptodown.com/).
  • Preparación de los guiones (por parejas).
  • Edición del vídeo.
  • Publicación del vídeopoema en el portafolio del alumno.
  • Presentación del vídeo a toda la clase.
  • Rubros de autoevaluación.
  • Publicación de los vídeos y las memorias en wikipoetas, wiki de experiencias de lecturas poéticas en 2º de E.Secundaria del Colegio Helios.
  • Voluntariamente, los alumnos pueden presentar un segundo trabajo con alguno de los autores clásicos medievales o del Siglo de Oro.

CPR “LA ROSALEDA” (Ourense): vídeo Oda a la vida retirada 

 

IES “BOVALAR” (Castelló): vídeos Hombres necios

IES “ANTONIO CALVÍN” (Almagro): mural

6a09e4_a2c26a2e2629bfd024489dd39dc0ae31.png

Font: pàgina del projecte

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s