Una botella per a fomentar la lectura i l’escriptura entre els més menuts

Nom del projecte:

Misterios en una botella

Autora: Olympia de la Iglesia (docent de l’escola “Sant Jordi”)

Any de realització: 2017

Àrea: general

Destinataris: alumnes d’educació Infantil (4-5 anys)

Objectius:

  • Fomentar la lectoescriptura a través del treball cooperatiu.
  • Desenvolupar diversos processos psicològics com: la percepció i atenció visucal, el pensament, la motivació i el llenguatge oral i escrit.

Fases del projecte:

  • L’actividad consisteix a trobar dins d’una botella de plàstic plena d’arròs i de couscous, diversos objectes.
  • Una vegada localitzats, cal escriure el nom en una fitxa amb l’ajuda dels companys.
  • Al final, tots col·laboren en la correcció amb el suport d’una fitxa d’autocorreció.

Metodologia i manera de treballar:

La divisió per rols que ajuda a la creació de motivació, expectatives positives de resolució i un ambient de grup, participació i col·laboració. Es formen equips de 4 estudiants i s’explica que aniran canviant de rol.

El/La professor/a:

El paper del docent és de mediador i guia. Es passa pels grups per ajudar-los de forma puntual per resoldre dubtes, reassignar rols, continuar motivant-los, solucionar possibles conflictes o, fins i tot, oferir-los una ajuda concreta pròxima al resultat.

Rols i processos conginitus que s’activen:

  • El/la observador/a: s’encarrega de buscar objectes dins de la botella. Es posen en marxa processos d’atenció i de percepció visual i comunicació/llenguatge.
  • El/la localitzador/a: haurà de localitzar l’objecte concret que li ha dit l’observador en la fotografia plastificada i comunicar-li al/ a la senyora de les enganxines on es troba. Amb aquest rol es desenvolupen els processos d’atenció i percepció visual, on entren en joc aspectes d’orientació espacial. També la comprensió i l’expressió oral.
  • El/la senyor/a de les enganxines: hi posarà el gomet sobre l’objecte concret en la fitxa. Es fomenten la comprensió del llenguatge oral, l’atenció i la percepció visual, Posteriorment, l’expressió oral.
  • L’escrivà/na: escriurà el nom de l’objecte en la fitxa corresponent, així els processos cognitius relacionats amb l’escriptura després de l’escolta del nom proporcionat pel company.

Font: Educación3.0

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s