Submergits dins la literatura. Una escape room en secundària

c700x420Les experiències didàctiques entorn la corrent del joc o la gamificació tenen l’èxit assegurat per l’alt grau de motivació i els avantatges del treball cooperatiu. Una de les eines que més èxit té a les aules són les escape room que consisteixen a superar una sèrie de proves relacionades amb els continguts curriculars que ja s’han treballat o es volen treballar a l’aula.

Aquesta tècnica educativa es pot treballar en qualsevol nivell educatiu i s’adapta perfectament a tot tipus de matèria curricular, ja siguen ciències, llengües o Educació Física. El seu origen es troba en països asiàtics que han adaptat els videojocs online en experiències en viu i fins i tot es pot practicar a través dels jocs de taula.

Les escape rooms tenen un plantejament senzill: s’introdueix un grup de persones en una sala de la qual han de fugir fent ús de totes les seues capacitats intel·lectuals, creatives i de raonament deductiu. Amb aquesta finalitat, és necessari el treball en equip i la resolució de pistes i problemes plantejats en un temps determinat.

secretos-comprension-lectora-1.png

 

La lectura de los textos literarios forman parte importante de las aficiones de muchas personas. La Literatura, además de otras posibilidades, ofrece una oportunidad para ocupar el ocio sumergiéndonos en mundos distintos, conociendo otras formas de vivir, aprendiendo sobre otras culturas…

A continuació, la descripció d’una escape room en secundària:

Nom del projecte:

Sumergidos en la literatura. EscapeClassRoom en Lengua y Literatura

AutorGovern Basc

Any de realització: 2018

Àrea: Llengua i Literatura

Llengua: castellà

Destinataris:

 Alumnat del 2n Curs de l’Educació Secundària Obligatòria.

Objectius:

  1. Conéixer i analitzar diferents tipus de narracions.
  2. Fomentar la lectura a través dels nostres gustos.

Procediment:

El procés de treball de la gamificació s’assemble a l’ABP tant en la finalitat com en metodologia però per augmentar la motivació i enriquir la participació s’introdueixen com a eines de treball la GSuite i els jocs a l’aula.

Eines:

  • Creació d un site amb el nou Google sites.
  • Dibuix. Edició d’imatges.
  • Documents. Edició col·laborativa + Historial de revisió
  • Formulari de google (Tradicionals + Test autoavaluació + Pany)
  • Ocultar de la navegació les pàginas del site.
  • Quadern  virtual del professor (plantilla + script)
  • CoRubrics (plantilla + script)
  • New sites com el porfoli de treballs de cada grupo. “Porta d’entrada”

Seqüència d’activitats:

  • Presentació del projecte a través d’una  narrativa pròxima al gènere d’aventures.
  • Convertir els i les alumnes en un grup d’exploradors per descobrir un misteri ocult.
  • Cal assignar, en cada grup, les funcions pròpies de l’aprenentatge cooperatiu en grups estables (programa AC/CA-IK/KI programa).

Web de l’alumat:

https://sites.google.com/sanvicenteirun.com/sumergidosescapeclassroom/sumegidos/introducci%C3%B3n?authuser=0

 

Font: Sincronizando ideas

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s