Jumantic: una scape room per a futurs docents

Els estudiants de Magisteri de la Universidad de Múrcia han participat en una scape room ambientada en la pel·lícula Jumanji a partir d’una proposta d’innovació educativa dissenyada pel seu professor Pedro Antonio García Tudela.

La gamificació és un recurs de les metodologies actives que el mateix resulta útil per motivar l’alumnat de primària i secundària que per a futurs professors. JUMANTIC és el nom del projecte que els estudiants dels graus d’Educació Infantil i Educació Primària de la UMU han experimentat a través d’una iniciativa que els situa dins d’un temple ubicat en plena selva amazònica i del qual han d’escapar per acabar la partida que Alan Parrish va deixar pendent.

Una experiència de l’Aprenentatge Basat en el Joc que té com a finalitat última aprofitar el potencial del joc per aprendre.

escenario jumantic escape room

Escenari: el temple d’Ekmur es troba amb les llums apagades i el guardià els conta perquè es troben allí: el seu professor va tirar els daus i el joc els ha absorvit.

Temps: tenen 60 minuts per a resoldre tots els enigmes educatius, si no volen romandre al temple durant tota l’eternitat.

Organització: es formen 9 equips de diferent color en la font màgica de l’entrada.

Dinàmica: cada equip té una ruta composta per nou caselles fins arribar al centre del tauler. Totes les caselles tenen un codi QR amb un pista relacionada amb cadascun dels nou espais del temple amb l’objectiu que mai coincidisquen dos equips en un mateix lloc.

tablero escape room jumantic

Quadern d’aventures: és el document on cada equip ha d’anotar les respostes correctes (A, B, C o D) de cadascuna de les preguntes que més endavant ha de convertir en nombres. Tenen 4′ per a contestar cada pregunta i el game master  fa sonar una campana per avisar de la fi del temps.

La clau: una vegada completat el tauler arriben al centre on es troba la clau que obri el pergamí amb les equivalències per a desbloquejar el pany per aconseguir la clau i deixar el temple.

Beneficis: les escape rooms en l’aula aporten molts avantatges en el procés d’ensenyament-aprenentatge com poden ser:

– capacitat resolutiva de problemes
– desenvolupament del pensament creatiu i crític
– habilitats cooperatives

Continguts treballats: criteris generals per a la utilització i integració curricular dels mitjans, el model TPACK, etc.

Aquesta i altres experiències que ha dut a terme el professor i altres docents es poden trobar en el llibre:  ‘Escapa y aprende’.

Font: Educación 3.0

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s