El Mago de Oz per a primària

El docent Ángel Vegas Pérez del CEIP “Ciudad de Oscua” de Antequera (Málaga) proposa introduir els personatges del llibre El Meravellós Mag d’Oz a les aules dels cursos de 2n , 3r i 4t d’Educació Primària.

El seu objectiu és treballar totes les assignatures del currículum (Llengua, Matemàtiques, Ciències Naturals, Ciències Socials, Educació Física, Educació Emocional i Educació Artísticas) entorn aquesta història amb l’excusa que els alumnes ajuden a Dorothy i els seus amics (el Lleó, l’Espantall i l’Home de Llanda) a complir els seus somnis.

  • Els diferents capítols de llibre es plantegen en forma de reptes.
  • Es confecciona una taula o quadre general on encaixar de forma agrupada els indicadors d’assoliment (que evidencien el grau d’assoliment de l’aprenentatge) i els continguts que es treballen en cada capítol o etapa del viatge.
  • per represenar els indicadors d’assoliment, els continguts de cada capiolls indicadors d’aprenentatge que descriuen els resultats concrets per evidenciar l’aprenentatge i que representen els nivells d’assoliment dels estàndards d’aprenentatge.
  • Es desenvolupen tots els indicadors en cada etapa de la història i el treball que cal dur a terme per a superar-la.
  • Es fan les modificacions que siguen necessàries, ja que no sempre la història es correspon amb els continguts curriculars obligatoris.

imagen3

Desenvolupament del projecte:

  1. Lectura del llibre. Es decideix no visionar la versió cinematogràfica perquè les diferentes versions no solen coincidir.
  2. Es relaciona amb el “Camí de l’heroi” (de Joseph Campbell) on es mostren les 12 passes que tot heroi ha de superar per viure una aventura.

Avaluació:

  • Les rúbriques són útils per avaluar el contingut a través de l’autoavaluació i la coavaluació.
  • Les dianes d’autoavaluació es fan servir per avaluar el treball en grup, de manera que entre companys s’autoavaluen i entre iguals es coavaluen.

Un projecte que demostra com és d’interessant introduir el joc en el procés d’ensenyament i aprenentatge. La gamificació forma part de les metodologies actives i cada vegada tenen més presència en les aules de tots els nivells educatius on el joc es presenta com una estratègia d’ensenyament i aprenentatge d’èxit.

Font: Educación 3.0

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s