Recomanat

ESPAI ON RESSENYAR LLIBRES, REVISTES,  WEBS, MANUALS,  JOCS DE TAULA, PEL·LÍCULES, POD CAST I TOT TIPUS DE MATERIALS EN DIVERSOS SUPORTS I LLENGUATGES SOBRE TEMES INTERESSANTS: CREATIVITAT, LECTURA, LLENGUA, EDUCACIÓ, TEMPS, MEMÒRIA…

COM CREAR UN BOOK TRAILER (Guia Didàctica)

31938672464_fb1d52b3c7_o_d

La educación literaria y el fomento de la lectura requieren nuevas técnicas yherramientas que faciliten al profesorado su labor educativa en el aula. Esta guía propone la realización de un tráiler a partir de la lectura de un libro como instrumento que integra las nuevas tecnologías en la enseñanza. El objetivo principal de esta propuesta es motivar al alumnado durante el desarrollo de la clase, captar su atención y mostrarle que los libros pueden ser una fuente de placer, vinculándolos con la cultura visual contemporánea.

Continua llegint.


LLEGIR ELS CLÀSSICS ESPANYOLS AL SEGLE XXI A TRAVÉS D’INSTAGRAM

928521-600-338

Este proyecto no solo anima a los jóvenes usuarios a leer los clásicos, sino a descubrirlos de una manera diferente a través de interpretaciones que los enriquecen y les dan una nueva dimensión

Continua llegint.


“MAGO DE OZ” PER A PRIMÀRIA

emocionario-696x521.jpg

El seu objectiu és treballar totes les assignatures del currículum (Llengua, Matemàtiques, Ciències Naturals, Ciències Socials, Educació Física, Educació Emocional i Educació Artísticas) entorn aquesta història amb l’excusa que els alumnes ajuden a Dorothy i els seus amics (el Lleó, l’Espantall i l’Home de Llanda) a complir els seus somnis.

Continua llegint.


EL COCOTER. UNA REVISTA LIJ EN CATALÀ

img_ajusticia_20190430-085417_imagenes_lv_otras_fuentes_conte-kj6D--656x464@LaVanguardia-Web.jpg

L’objectiu és fomentar la curiositat, la investigació (història, natural, arts, societat…) i l’aprenentatge autònom al mateix temps que coneixen el seu entorn més pròxim de manera divertida.

Continua llegint.


JUMANTIC: UNA ESCAPE ROOM PER A FUTURS DOCENTS

diario

La gamificació és un recurs de les metodologies actives que el mateix resulta útil per motivar l’alumnat de primària i secundària que per a futurs professors. JUMANTIC és el nom del projecte que els estudiants dels graus d’Educació Infantil i Educació Primària de la UMU han experimentat a través d’una iniciativa que els situa dins d’un temple ubicat en plena selva amazònica.

Continua llegint.


piccola-farmacia-letteraria-o-como-los-libros-curan_16_643x397

LA PRIMERA FARMÀCIA LITERÀRIA ÉS ITALIANA

La capacitat terapèutica dels llibres i la lectura en tot tipus de malalties i situacions de crisi està provada però, per primera vegada, es presenta una llibreria al mateix nivell que una farmàcia. Aquesta iniciativa s’ha iniciat a Itàlia, concretament a la ciutat de Florència, i són molts els que busquen solucions literàries a dolències físiques i espirituals de tot tipus.

Continua llegint.


“CHARLOTTE” O LA HISTÒRIA D’UNA FASCINACIÓ

portada_charlotte_merce-ubach-dorca_201501151112

Una història fascinant entre la narrativa i la poesia infestada de malenconia i força on l’instint de supervivència i el desig de preservar l’art xoquen contra la masacre del nazisme. Una excusa per elaborar un sincer homenatge a aquesta heroïna i a la seua particular història de superació i dignitat

Continua llegint.


LOST IN TRASLATION. QUAN TRADUIR SIGNIFICA RENUNCIAR

cover-traduccion-new-newfinal.jpg

Ella Frances Sanderson ha tingut una idea excepcional que tal vegada a molts ja n’havien pensat i que ella és la primera en posar sobre el paper. Es tracta de traçar un recorregut pel món a través de 51 paraules impossibles de traduir en altres idiomes i que amb l’ajuda de il·lustracions podem completar els buits on la paraula no hi arriba.

Continua llegint.


LA LÉGÈRETÉ O EL PODER SALVADOR DE L’ART DESPRÉS DE LA TRAGÈDIA

30177533
Bande déssinée

(Hi) trobem la crònica d’un viatge interior a la recerca de la bellesa i la inspiració després d’una tragèdia de tal magnitud que va posar el punt de mira en la llibertat d’expressió i va qüestionar l’art i l’humor com a antídot contra tot. 

Replet de reflexions personals nascudes del convenciment que la bellesa és superior a l’horror i que l’art té la capacitat de sanar.

Continua llegint.


CELEBREM EL DIA DE LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES AMB UN ESTUDI SOBRE MARES

46298580_2379908175383542_2904270599385776128_n
Estudi

La revista  Cuadernos de Literatura Infantil y Juvenil (CLIJ) recomana: Las dos madres de Coraline. Fantasía, terror y modelos de mujer en la lij actual, un estudi que realitza una aproximació des de la perspectiva feminista, a la lectura del llibre Coraline, del britànic Neil Gaiman. L’estudi té la fantasia com a fil conductor i el terror com a teló de fons.

Continua llegint.


POSTALES COLOREADAS”, UNA HISTÒRIA FAMILIAR DE DONES

00106523278890____1__1200x1200

Su fondo de armario no era de ropa, ya que tenía muy poca; yo siempre la conocí de negro, de gris y de un suave color violeta como alivio de luto que lució desde que murió mi abuelo Paco, un año antes de que yo viniera al mundo. Su fondo de armario estaba tejido de fotografías dedicadas y de postales coloreadas.

Continua llegint.


DE COM ELS CONTES DE FADES PERVIUEN EN LES NARRATIVES ACTUALS 

cenicienta-2
ARTICLE

Bruno Bettelheim afirma que este cuento (La Cenicienta) es el más conocido y aceptado por la mayoría de personas, porque en él están presentes tres conflictos universales como son la rivalidad entre hermanos, la difícil relación con la madre y la angustia de la castración que supone la privación de la libertad.

Continua llegint.


LOS DEMASIADOS LIBROS

9786073107358
NO FICCIÓ

La lectura libera. Se extiende a leer la vida, a leer quiénes somos y en dónde estamos. Anima las conversaciones de lector a lector. Se contagia por los lectores en acción: padres, maestros, amigos, escritores, traductores, críticos, editores, tipógrafos, libreros, bibliotecarios y otros promotores del vicio de leer.

Continua llegint.


FINLÀNDIA. LÍDER EN CL

xavier (3)
VÍDEO

Malgrat que els xiquets finesos inicien el procés lectors als set anys, als nou ja són líders en comprensió lectora (CL). En aquest vídeo, Xavier Melgarejo -expert en educació finesa- dóna les claus entendre aquest fenomen a través de l’anàlisi dels diferents actors implicats: escoles, famílies, biblioteques, governs, mitjans de comunicació i església.

Continua llegint.


ELS DEURES D’ESTIU QUE PROPOSA UN MESTRE SINGULAR

facebook_1530250621477
LLISTAT

Deures escolars d’estiu (Primària): 

– Veure una pel·lícula en família
– Mirar els núvols i posar-los forma
– Estima’t, creu en tu i cuida’t
– Visitar una biblioteca
– Escriure una història o conte
– Fer volar una cometa
– Ocupar-se d’almenys 2 tasques de casa

Continua llegint.


“Libros por un tubo” i “[Entre]Lecturas”.

lectura-y-escritura_aspectos-que-transforman-el-pensamiento-y-la-experiencia
Web i Bloc

Dos espais web on podem trobar-hi molts recursos, materials i projectes interessants: “Libros por un tubo” i “[Entre]Lecturas”.

Continua llegint.


UN BLOC PER A LES CANÇONS CATALANES DE FALDA 

mercecc80
BLOC
  • base de dades
  • textos i partitures de cada joc
  • exemples filmats de com s’hi juga
  • opinions d’experts
  • enllaços interessants
  • bibliografia completa

Continua llegint.


El conte del diumenge: “Si es fa trenc d’alba al llavador”

34394
CONTE

Cada diumenge, un conte que mostra tot el potencial de les nostres lletres en una iniciativa històrica que es remunta al 1908 des del diari digital valencià La Veu.

Continua llegint.


Diarios de la calle

freedom_writers-156071019-mmed
PEL·LÍCULA

Basada en el llibre: «The freedom writers diary» de Freedom Writers i Erin Gruwell. Un exemple del poder transformador i alliberador de la lectura i de l’escriptura enteses com a eines per al canvi i la reinserció de joves en situacions difícils i que han perdut tota esperança de canvi.

Continua llegint.


Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s